måndag 18 april 2011

Helgmys

Den här helgen har varit helt underbar, men oj va fort den gick!


Vi har haft en hel helg utomhus, igen : ) Det har varit så skönt i solen så killarna har haft shorts hela helgen, termometern var över 20 plusgrader mitt på lördagen, härligt.
Lördagen började så smått med innebandymatch för lillkillen, det var mot föräldrarna denna gång och småkillarna spöade sina pappor rejält : )
Sen hade stora killen fotbollsmatch 6 mil norrut, även denna match slutade med seger : )
Kvällen avslutades på den nystädade verandan med grillpremiär...
Vi satt länge och väl och åt & drack och bara njöt av att vara tillsammans, familjen, 
det viktigaste av allt i mitt liv : ))


På söndagen så satte jag lite blommor, äntligen tordes jag, vi har haft så kallt på nätterna så jag har väntat in i det längsta känns det som, man vill ju inte att de ska frysa och orkar inte heller springa ut och in med alla krukor varje kväll. Men nu så har även jag välkomnande blommor på trappen : )


Mitt älskade växthus, det är fortfarande i vila men snart så ska det växa och frodas här.
Just nu så är det mest en förvaring av krukor, en stor tuva med gräslök har i alla fall vaknat till liv.
Jag har inget stort växthus, men lite lagom, det ryms lite grönsaker och kryddor för husbruket.
Har ett litet trädgårdsland vid sidan om av växthuset som jag inte riktigt lyckas få bukt med men det kommer väl. Mina fingrar är bara lite lagom gröna men jag jobbar på det : )

Här är det lika underbart väder idag igen och som prognoserna ser ut så ska det hålla i sig under påsken också, det vore väl underbart.

Ha en jättefin måndag.

Stor Kram
Jessica

5 kommentarer:

Uttan sa...

Jag har också lagom gröna fingrar. Växthus står på Min önskelista men får vänta eftersom Vi är ute och åker endel så blir det så mycket för grannarna att vattna.

Det är härligt nu när man kan börja plantera ut blommor igen. Nu går det undan det exploderar i rabatterna.

Trevlig påskvecka.
Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lyckost som har ett växthus, det drömmer jag om och ha. Fast mina fingar är inte gröna alls, det är rena turen om det går bra. Låter så mysigt med grillen också, vi ska grilla under påsk.
Ha en skön påskvecka
Kramar
AnnaMaria

LOPPISLIV sa...

Hej och tack för din rara kommentar, så glad jag blir....Ohhh ett växthus skulle jag gärna vilja ha, en dröm som kanske blir sann en vacker dag hoppas jag. Söta penseér i zinkspannen och trälådan. Ja nu är det en härlig tid, äntligen vår!! Ha nu en en fin påskvecka. Kramis Paula

Majas skafferi sa...

Hej! Vad trevligt det måste vara att ha ett växthus! Avundssjuk.. hoppas vi får lika gött väder hela veckan lång! (Så penséerna klarar sig.
:) Ha en riktigt GLAD PÅSK!

Anonym sa...

Mums med muffins : ) kram Sofia