torsdag 7 april 2011

Kycklinggryta med valnötter och chili.

Kycklinggryta med valnötter och chili, serverades denna gång med ris hos oss.


Så här gör jag min gryta till 4 personer.

Skär 5 stora kycklingfiléer i bitar och stek dom i en panna med riktigt smör.
Krydda med salt, svartpeppar, persilja och chiliflakes.
Pressa i 2 vitlöksklyftor och låt det bryna ihop sig lite.
Tillsätt 2 msk chilisås, 3 dl grädde och 1 dl creme fraiche och några skvättar soya.
Blanda runt lite och låt grytan "gryta" ihop sig, låt sjuda och bubbla härligt i några minuter.
Blanda till sist ner 1 ½ näve med grovhackade valnötter.

Servera med tex. ris och en trevlig stor sallad.

Jättegott, jag lovar!


Tack för alla fina och goa kommentarer om målningen av mitt skåp.
Bestämde mig att det skulle få bli vitt, jag har ganska många möbler som fortfarande har den avlutade färgen så det här ska bli riktigt kul.
Jag började lite smått igår kväll.. Hihi

Fick en kommentar som jag verkligen fastnade för av Nilla.
"Ibland är det jobbigare att gruva sig för att genomföra projekten än att verkligen göra dem. :)"
Visst stämmer väl det!

Ha en jättefin dag i vårsolen.

Kram
Jessica



8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men visst stämmer det, nu kommer du måla så jag tror snart du är klar. En målning brukar dra med sig flera....
Jättebra med nya recept, just chiliflakes har jag upptäckt också.
Kramar
AnnaMaria

Nilla sa...

Vad roligt att bli citerad på en blogg. :)
Ser det som ett steg uppåt i karriären. (fniss)

Tackar för kycklingreceptet.
Det ser ut att passa bra i helgen när vi ska till vår husvagn i fjällen.
Lagomt lättlagat och verkar dessutom mycket smarrigt.

Ha de bäst !!
Nilla

Maria sa...

Hittade din blogg här nu. Jättemysig så jag tittar in igen :) Har lgt mig som följare nu också . ha en go dag från Marias Hörna - Njut av Livet

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack snälla rara du:) Va glad jag blir!

Ha en kanonkväll
Kraam Susanne

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Å va detta lät gott ,ska testa.
Vi äter ofta kycklingfile ,passande denna vecka har köpt 2kg å lagt i frysen .
kramiz din vän victoria

STENLYCKA sa...

Detta måste jag testa,kyckling som är så bra mat, något som ofta serveras hos oss. Kul med lite nya recept, jätte mycket tack!!
Kram Raina

Marie sa...

Tack för receptet! Vi äter mycket kyckling här hemma så detta ska jag absolut testa!

Trevlig helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Mums ser gott ut : ) hälsningar Sofia i Hjo