onsdag 20 april 2011

Undrar om dom lever?


När jag tittar runt i min trädgård och speciellt på denna rabatt så undrar jag verkligen om det finns något liv någonstans? Denna rabatt är ljuvlig på sommaren med bara lavandel i, det är som ett blått hav mellan dessa stora bumlingar, ljuvligt.. Hoppas, hoppas att alla lever..


Det ser ut lite som en liten öken i trädgården tycker jag : ))
Brunt gräs och tomma zinkbaljor och zinkhinkar lite varstans, men snart så ska alla fyllas med ljuvliga, glada blommor : ))

Ha en jättefin kväll.
 (Här är det 17 plusgrader nu. Hihi.)

Stor Kram
Jessica

10 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan.

Håller med dig ...det är mycket i trädgården som är så där trist gråbrunt och lite visset just nu.
Men ...det är på gång!
Det är ju det här med tålamod.

Ditt förra inlägg var så fint.
Brödet ser ju underbart gott ut, måste prova ditt recept.
Så glad man blir när man får lite uppskattning på det man gör.

ha en fin kväll,
Kram Anneli.

Lotta Zetterling sa...

Visst är det underbart med lavendel:)

Kram Lotta

Livsnjutaren sa...

Skönt att se att det inte bara är min trädgård som fortfarande slumrar. Hoppas på liv och färger snart. Har frösått Lavendel nu och hoppas på fina blommor.Ha en skön helg. Det ska jag ha;)

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja nog blir det snart vackert och grönt i trädgården om ni har så varmt !
Ha det bra !
Kraam
Sanne

Vintage House sa...

Hoppas lavendeln klarar sig och nu ska snart bli fint i zinken:)
kram kram
sandra

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Så fint med lavendel, det hoppas jag att få ner några i min trädgård i sommar. :)) Snart så blommar det för fullt. :) Ha en skön kväll. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med, det är lite öken i trädgården. Fast nu har det börjat grönska pyttelite i gräsmattan, fast det kanske är mossa. Hoppas din lavendel klarat vintern, det är så jättefint när den blommar.
Önskar dig en riktigt
Glad Påsk
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
Idag har jag resfeber för jag har tänkt ta kvasten till Blåkulla, kärringar i min ålder vill gärna träffas inför påsken och ha lite trevligt..... Ha r alltid haft med mig katten Måns men han har gått upp så mycket i vikt så det kan bli risk att jag inte kommer lätt, nu går jag och tittar snett på grannens katt Lisa, en smärt liten sak, skall göra ett försök att få fatt i henne, men jag tror det inte blir lätt, har sett att hon går omvägar för mig, jag tror att hon anar något.....
Kanske gör jag en mellanlandning hos dig och vilar mig ett slag, du har så mysigt, du är så duktig på att göra det vackert omkring dig!
Kram Raina

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vad fint det är med zink. Jag såg att ICA MAXI sålde en jättesöt zinkbalja och en stor vattkanna i zink.
Javisst är trädgården tråkig nu, den ser nästan lite stökig ut.
Ha en riktigt skön Påsk!
Kram Anette

Petra sa...

Håller med om att trädgården fortfarande ser lite tråkig ut men det händer saker varje dag så snart är det fint igen!
Jag har 2 stora lavendelbuskar som förmodligen inte klarat sig, de ser stendöda ut. Men jag väntar att ta bort dem ifall de fortfarande lever. har köpt några småplantor som ska placeras ut lite överallt med för doften är underbar!

Hoppas din lavendel har klarat sig!!

Önskar dig en mysig påsk!
//Petra, lantligcharm.se