torsdag 26 maj 2011

Detaljer..

Det är detaljerna som gör det.


För många  många år sen så skulle min storebror byta stad och lägenhet och det visade sig att han inte riktigt fick med sig alla möbler : ))
Min goa storebror undrade då om jag ville ha detta gamla åbäke som han kallade den.
Ja tack sa jag, detta åbäke skulle passa fint hemma hos mig!


Det är en stor gammal karmstol som tidigare hade ett tyg som gick i det oragna hållet.
Jag hade detta tyget hemma och tänkte att det får det bli, bara det oranga försvinner. Men nu så funderar jag på att klä om den igen, vet inte i vilket tyg än bara, har även funderat på att måla stolen till o ifrån men har nog bestämt mig för att den får vara som den är.
Jag tycker att den är ganska fin ändå, med sin gamla, lite slitna bruna patina.



Den har så fina detaljer tycker jag, detta gamla åbäke : ))

Ha en jättefin dag o va rädda om varandra.

Stor kram
Jessica


6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är en jättefin stol, och det är snyggt med slitna mörka möbler. Otroligt välarbetade och fina detaljer.
Kramar
AnnaMaria

Livsnjutaren sa...

Så underbara former . Vilken bra bror du har som inte ville ha "åbäket".Vill också ha,gärna två;) Kram.

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Kan hålla med dig att dom har en fin patina.
Vad tror du själv för tygvalet?
Här är det ockaå så kallt.På dan var det så varmt men nu är det iskallt här inne.

Kanke dags att ge upp snart ;)

Ha en fortästt bra kväll och revlig helg!

Kram Sirpa

Skogslyckan sa...

Det var ett riktigt snyggt gammalt åbäke! Tur han tyckte det så du kunde ta över den. Ha nu en riktigt mysig helg! Missa inte min maj-dukning i helgen!
Kram Pia

Anneli sa...

Mycket vackert "åbäke".
Måste nog få vara sig själv med alla dessa vackra detaljer.
Njut du av din härliga stol.

Kramis Anneli.

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Gamla möbler har ett sånt fint hantverk, mycket fina detaljer.
Ha en fin dag!
kram Anette