tisdag 3 maj 2011

Snön som kom... och försvann igen :)

Neeej! tänkte jag, inte snö!!


Igår var det isande kalla vindar och det kändes nästan som om det va snö i luften men det trodde man ju ändå inte. Det kändes som alla isolering i huset hade försvunnit och det blåste rätt igenom... Brr.
Jag tände en brasa och lite ljus, värmde mig med en kopp te under en filt i soffan, det kändes nästan som om det var höst.. Brrr...
Sen när jag gick upp imorse så var allt det vårfina gröna täckt med några centimeter blötsnö. Jag såg inte ett vårtecken någonstans.
Men bara dagen fick lite tid på sig så kom allt det fina fram igen :)
Det blåser fortfarande som attan så ute vill jag inte vara men då man fick ju lite gjort inomhus, tvättade lite och dammsög hela huset (det var inte igår, gud va dammigt det var)

Tog en bild av mina påskliljor efter att de kommit fram under snön igen, lika fina som igår :)

Ha en jättefin kväll.
Stor Kram
Jessica

7 kommentarer:

Ardisia sa...

Hej!
Usch ja jag vet hur det kändes, vi fick också kyla & snö både igår och idag. Men man står väl ut när man vet att det bara är tillfälligt :)

Här håller på dem sista påskliljorna krympa ihop. Snart är det tulpaners tur!
Många kramar
Mia

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack:)
Jag tror absolut att du klarar ett olivträd..tror inte det är speciellt svårt..bara lite vatten & soool:)

Ha en fin kväll
Kraam Susanne

Anonym sa...

Ja jösses vad är det som händer kram från Sofia i Hjo

Skogslyckan sa...

Ja det är tur att inte snön blir liggande. Skall bli varmare till helgen säger de vise, vi får hoppas på det. Ha en fin dag!
Kram Pia

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Ja hua va kallt det varit i ett par dagar,men det verkar som ni fick snö liggande här syntes det lite i luften bara tur att det ej stannar.
Då e de tur att man sparat inomhus sysslorna vad annars skulle man göra...hihi
ha de bra massor av kramar min vän
Victoria

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Ja, tänk att det blev så kallt efter värmen vi hade i Påsk. Men nu ska det bli varmare så härligt.
Hoppas att du får en bra dag!
Kram Anette

Änglarum sa...

Såg att vädret kommer åter, till helgen! så vi får njuta lite igen :=) Fina påskliljor.. Ha det så gott. kramiz Jessica