onsdag 6 juli 2011

Det blommar både inne & ute.

Ofattbart söta : ))


Allt är så vackert nu... Ute blommar det i alla fina rabatter och krukor vart man än vänder och vrider sig, Var ute och cyklade en sväng igår kväll och alla har så fint i sina trädgårdar.
Jag njuter och mår verkligen bra av denna underbara miljö :))


Men hos mig så blommor det även inomhus, massvis....
Jag fullkomligt älskar porslinsblommor och har det lite överallt i vårt hem. Jag fick min första av min mormor för många herrans år sedan och sen har det bara blivit fler, men alla dessa kommer från den första som jag fick av min mormor :)) De får ofta små "sticklingar" som växer ut och blir långa o bara hänger, de klipper man av och sätter i vatten, sen när de fått rejält med rötter så planterar man dom, gärna med något stöd i krukan så att de har något att luta sig emot.


De blommar för fullt nu och nya knoppar kommer det hela tiden, precis innan de slår ut så hänger de små knopparna som små druvklasar nästan, färgen på knopparna är ljuvligt gammelrosa för att sedan när de slår ut bli lite mera ljusrosa med lite skiftningar av både vitt och mörkare rosa...
Den här årstiden är verkligen porslinsblommornas tid.


Bjuder er idag på lite blommor från mina köksfönster som verkligen står i full blom.

Ha en underbar dag alla fina och var rädda om varann.

Stor Kram
Jessica

7 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan.

Håller med dig....denna tiden är så vacker med allt som blommar och en cykeltur låter mysigt i det gröna!

Porslinsblomma har jag faktiskt aldrig haft, kanske skulle försöka mig på en....dina ser så fina ut.

Kram Anneli.

Skogslyckan sa...

Visst njuter man nu när allt blommar. Nu är pionerna inne på sista versen, men rosorna tar över! Njut dagen!
Kram Pia

Vintage House sa...

Hej
visst är det underbart nu, man njuter...
kram kram
sandra

Änglarum sa...

Hejsan! Ja vad vore livet utan blommor :) underbara sommar! kramiz Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Jessica! Ja visst är det underbart vi som gillar blommor.Porslinsblomma hade mamma många utav,jättetrevlig blomma.Jag har såå tråkiga blommor här nu över sommar'n för att vi är i stugan så mycket! Ha det riktigt gött nu vännen..Kramis Gunilla

Torpliv sa...

Vilken fin blogg du har, och med härliga bilder.. Verkligen underbart med sommar, tänk om man kunde stanna tiden en liten stund nu och bara få njuta av alla blommor...
/Petra

Madame Edith sa...

Helt UNDERBART!!!

Kram/M