fredag 5 augusti 2011

Vackrare förr ....

Underbara fredag...


Nu är det fredag igen.. Jag älskar den här fredagskänslan, en hel helg framför sig med allt vad det innebär :))
Här hemma är det lite fotboll som vanligt och sedan ska det slipas och målas, ett köksbord med 4 stolar till äldste sonens lägenhet :))


Men det är verkligen kul o fixa till honom, lillkillen är med och donar han också... Han fantiserar om när han ska åka o hälsa på storebror själv och de ska gå på bio och äta på McDonalds : )) Det längtar han verkligen efter :)) Visst är det härligt med syskonkärlek :))

,

Nu till nå´t annat... Jag hade turen att komma över denna underbara gamla dörr häromdagen. Visst var saker o ting vackrare förr, jag tycker det, mera rejält och sååå fint. Detta är en gammal dörr till en "pigas" rum. Den är jätteliten, den
 som bodde innanför den fick säkerligen lov att huka sig när hon skulle gå in.. Den är liten och nätt men oj så tung.


Den är i riktigt fint skick och nu är den tvättad och skrubbad och väntar på att få komma in vårt lilla hem :)) Jag vet inte riktigt vart den ska få sin plats men den kommer att passa in underbart vart den än kommer att stå. Min goa gubbe sa, - Ska du ta in en gammal dörr och bara ställa nå´nstans?? Men snälla vännen det kan du väl inte mena... Jo min goa gubbe sa jag då.... det menar jag :))

Ha en underbar fredagskväll alla fina.

Stor Kram 
Jessica 

11 kommentarer:

Anette sa...

Ha ha ha skratta när jag läste va gubben din sa ,de lät som här hemma men inte kan du väl....
jo de kan jag :)
Kommer bli kanonsnyggt med dörren inne hi hi
Ha de så bäst vännen
Kram kram Anette

Majas skafferi sa...

hej! det är väl bra när fina saker plockas fram och blir sedda igen! Gamla dörrar är vackra! Hade gärna velat att den kvalitén funnits kvar idag, på nya dörrar,t.ex.
ha det gött!

Lotta Zetterling sa...

Vilken underbar dörr:) Jag håller med att det var finare förr, det var mer hantverk, detaljer och skapat av kärlek.

Kram Lotta

Anonym sa...

Underbar dörr super fin : ) kram Sofia

Unknown sa...

Klart man kan ställa en dörr vart som helst bara sådär.... Är riktigt snyggt tycker jag. Kul med alla gamla fina beslag och låset.
Men min man är lite som din men brukar tycka det blir fint i slutändan när allt är färdigpiffat förutom min gamla rostiga nummerplåt, den gillar han inte ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

STENLYCKA sa...

Vill bara skicka dig en liten hälsning och säga att jag är så glad för att jag hittade till din underbara blogg. Ha en bra helg!
Varma kramar Raina

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vacker gammal dörr!
Det är praktiskt att man kan vara ute och måla när det är fint väder.
Ha en fin dag!
kram Anette

Anneli sa...

Mycket fin gammal dörr, så charmig!

Min käre man hade nog sagt exakt det samma...inte kan du väl bara ställa in en gammal dörr....men sedan när det blivit "färdigpiffat" så hade han nog tyckt att det var lite fint ändå....

Ha en fin helg,
Kram Anneli.

Gunillasljusglimtar sa...

Hahaha är våra gubbar likadana tro! Så skulle min definitivt sagt oxå...men tyvärr har jag ingen så söter dörr! Ha det gott Kramis Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

:o)....hihi, typisk kommentar, skulle kunna ha varit här också. Fast mannen här börjar bli rätt van nu. Det är en underbar dörr, såna görs inte nu. En riktig skatt, extra fin för den var så liten.
Varm kram
AnnaMaria

Änglarum sa...

Hej! skulle oxå gärna vilja ha en så ljuvlig gammal dörr! men det är inte lätt att komma över.. hittade ett gammalt fönster på loppis! som inte ens fick plats hemma!om jag inte flyttar ut något annat! ( har inte så stort) Ha det så bra!kramizar Jessica