torsdag 1 september 2011

Förändringar...

Ljus i mörkret.


Återigen lite bilder på höstens myskälla, levande ljus : )
Underbara lågor lite varstans hemma gör att man verkligen känner sig väl till mods och mår bra i mörkret.
En kopp te och en bra bok under en filt i soffan eller fåtöljen. En bra film eller ett härligt mat/bakprogram på tv är inte heller fel. Ett glas rött med lite kex och härliga ostar tror jag att det får bli när helgen närmar sig.
Det sägs ju att man bestämmer själv över hur man ska må, bra eller dåligt, i viss mån stämmer det nog ganska bra, man kan nog själv påverka mycket, självklart finns det vissa saker man inte kan rå på som sjukdomar, men har man en positiv inställning till livet och fösöker fylla det med så mycket kärlek man möjligtvis kan så märks det nog även på hur man mår..... : )


Jag har mycket funderingar nu som gör att jag känner ett litet inre kaos.
Det kommer ske mycket förändringar som rör mitt arbete som gör att jag måste ta vissa beslut som jag känner att jag inte är riktigt redo för att ta än, men tiden går så himla fort så jag måste nog bestämma mig snart. Jättesvårt verkligen, men jag tror att det blir bra till slut, jag tror och hoppas på det.
Men visst är det så att vissa förändringar är lättare att hantera än andra, som när någon annan bestämmer åt en så är det enklare, så känner i allafall jag. Det är mycket svårare nu när jag själv ska vara delaktig, jag blir lite nervös och osäker, nästan lite rädd, " Tänk om jag tar fel beslut" så tänker jag. :)) (en liten fegis tror jag bestämt att jag är)


Jag hoppas att ni har det bra alla goa, fina därute :)

Varm Stor Kram
Jessica

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Angående jobbet får du gå på magkänsla, man brukar känna vad som är bäst. Hoppas det ordnar sig till det bästa. Och visst är det mysigt med tända ljus, det är en av de bästa sakerna med hösten.
Kramar
AnnaMaria

Anette sa...

Hej vännen
Tack för din goa kommentar hi hi tror jag köper en triss i morgon :)
Ja du de där med svåra jobbiga beslut kan ta kål på en ,man funderar o grunnar så de knakarmen du ska se att de blir bra i slutändan:)
Mysigt du visar med alla ljus .
Ha en skön dag .
Kramen Anette

Vintage House sa...

Hej
Jobbiga beslut är så svårt och man mår oftast så dåligt.. Hoppas du kommer på en lösning...
ha en fin fin dag
kram
sandra

Maria sa...

Ja använd magkänslan...brukar funka bra. Nu är det den underbara tiden med ljus i stugan när mörkret faller. Jag gillar hösten som idag då solen skiner och luften är hög. Önskar dig fina dagar kram Maria

Lotta Zetterling sa...

Det känns så mysigt när man kliver in hos dig, man blir varmt omhändertagen med alla ljus och känslan av lugn när hösten faller på. Jag älskar hösten <3.Hoppas du kommer fram till ett bra beslut angående ditt jobb. Finn en lugn stund tänd ett ljus, sätt dig ner och blunda och be om hjälp, lyssna på magkänslan så kommer du nog fram till vad som är bäst för dig

Ha en fin dag!!

Kram Lotta

Änglarum sa...

Hejsan! hoppas allt blir bra,förändringar är på både gott o ont! men oftast brukar saker o ting bli bra till slut.många kramizar till dig! kramiz Jessica