måndag 24 oktober 2011

Jag gjorde det : )

Hej alla fina.


Ny vecka, nya möjligheter heter det ju och det ska man leva efter och hoppas på tycker jag, plötsligt händer det, som dom säger i reklamen : ))
Hoppas er helg har varit skön och fin, det har min, ett underbart höstväder ända fram tills igår em, det får man absolut vara nöjd med : ))


På lördagen så satte jag mig på cykeln för att ge mig ut i skogen en stund. Jag såg i förra veckan på flera bloggar att ni gjort så fina lingonriskransar. Jag är ingen kreatör på något sätt och har aldrig gjort en krans på egen hand, men jag fick så många bra tips och flera av skrev att jag skulle prova så det gjorde jag : )) Resultatet blev två stycken små kransar, en hängdes upp på dörren i mellan lilla och stora hallen och en på dörren in till köket. De blev lite sisådär men ändå charmiga, min lillkille tyckte i allafall att det var de finaste kransarna han någonsin sett : )) Det är det bästa betyget som man kan få, att han tycker om dom : ))


Sen fick det följa med lite blåbärsris hem också, de fick pryda byrån i lilla hallen : ))
Kannan som de står i är ett fynd som jag gjorde på Indiska för många år sen, den rymmer 2 liter och fungerar utmärkt som vas : ))


Hoppas att ni får en fin start på veckan och vackert höstväder, här ligger dimman så tät så att man ser knappt någonting ännu, hoppas den lättar snart..

Ha en härlig måndag.

Stor Varm Kram

Jessica

18 kommentarer:

Helena Ljunggren sa...

Jag hamnade här av en slump och fastnade. Vilken fantastiskt söt blogg du har!

Vintage House sa...

Hej
En kanonfin krans du har gjort!!
ha en go måndag
kram
sandra

Änglarum sa...

Hej Vännen!
Åh så fint du gör... måste ta mig i kragen o gå ut i skogen o plocka lite ris o mossa.I dag är det en grå mulen dag,så ljusen är redan tända! Ha en fin dag Kramiz Jessica

Vi i Villa Ville kulla sa...

Du ser va fin den blev helt kanon!!!
Ha en bra måndag...
Kramkram Lotta

OlgaA sa...

Och det gjorde du bra!!! ;)

Vilken fin krans och kannan blev jag förtjust i! :)

kramar/Olg@

Gunillasljusglimtar sa...

VA FIIN DEN BLEV...så enkel o ändå så vacker,bra gjort...Kanske tillochmed jag skulle klara av det,hihihi...Ha en riktigt fin dag kramis Gunilla

Mariette sa...

SNYGGT!!!!

Ja plötsligt händer det, så känns det ju för mig i alla fall...

Kram Mariette

Anneli sa...

Kul när man "vågar" sig på saker man aldrig gjort förut.......dina kransar blev jättefina. Snyggt med spetsbandet på.
Säkert tycker du extra bra om dem eftersom du gjort de själv!

Ha en fin dag,
kram Anneli.

Sanna sa...

Jag visste det! :)

Urtjusiga och din son har ju alldeles rätt.

Sinne för natur och vackert har du verkligen.

Som sagt lite tid och tålamod, så blir det alltid något lustfyllt i slutändan. Med fina spetsband. ;)

Ler för mig själv. Härligt. Tack för att du delade med dig av dina framgångar.

Må bäst

jessikan sa...

Men det blev ju hur bra som!! Nu blev jag så sugen att jag ska gå ut och se om jag hittar nåt att binda mej en egen krans av.

Kram Jess

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Halloj min goaste vän.
Såklart du lyckades med kransar & varför skulle inte du när andra kan .
Du har alltid fint å fixat här & där i hemmet.
Stora kramar från
Toya

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kransar av lingonris är jättefint, och passar så bra så här på hösten. Och jag tycker också du gjort en jättefin krans.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Din son har alleles rätt, de blev super fina...

Kram Birgitta

Anette sa...

Hejsan vännen
Oj va duktig du är ,den vart jättefin.
Skulle tagit mej ut i skogen jag också och gjort en krans,får se om man får nån tid över..
Ha en skön myskväll.
Kramen Anette

MrsSunshine sa...

Superfina kransar! Ger rätt stämning vid den här tiden på året:-) Fin blogg du har.

Lotta Zetterling sa...

Lyssna på sonen:) Dina kransar blev jättefina!!

Kram Lotta

Norr om Köpenhamn sa...

Kanonfin lingonkrans :o) Mina mosshögar ligger fortfarande utanför och ska bli till kransar, men jag har haft så mycket annat för mig, så jag har inte hunnit ännu ;o)
Har ännu en ledig dag imorgon, så kanske jag tar tag i det om solen lyser!

Ha en fin tisdag imorgon vännen :o)
Kram
Ulrika

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där i sena timmen! Tittar runt och hittade in till Dig! Jag förstår att du fick beröm för lingonkransen, fin! Jag har också gjort en sådan efter inspiration från andra bloggar. Det är ju det som är kul att vi kan peppa varandra.
Ha det så gott där Du befinner Dig!
Carin i norra Sverige