onsdag 19 oktober 2011

Kransmani : )

Hej alla fina vänner!


Jahaja... Då var det onsdag och halva veckan har redan gått, undrar om man ska fira det med att baka något smaskigt idag, det var ett tag sen jag bakade nu faktiskt, lite goda muffins eller kanske en mumsig sockerkaka, det får nog bli favoriten, mjuk pepparkaka : )) Bara doften av mjuk pepparkaka är ju underbar.


Kransar är väl fint.... Det tror jag alla tycker och en del av er som jag brukar titta in till är ju så otroligt duktiga och binder helt fantastiska kransar på egen hand, imponerande : ))
Sånt är inte jag så bra på så jag får hålla mig till den inköpta varianten : ) Jag har dom lite överallt, visar några av dom för er idag, hjärtekransen hänger på en gammal dörr som står i vardagsrummet. När jag tog in den här dörren så undrade min pappa om det slagit runt på riktigt : )) Alla har inte samma tyck och smak verkar det som : )


I rummet som jag har som min blogghörna har det fått flyttat in ett gammalt fönster med en liten krans på såklart.
Ser nu på bilden att jag syns lite i glaset när jag fotar... man är ju ingen proffsfotograf direkt : )) Min rutiga favoritflanellskjorta går inte o missa direkt.. Haha


En gammal robust ytterdörr har fått en fin plats mot husväggen och vad är väl en ytterdörr utan en dörrkrans : ))

Hoppas att ni alla har det fint och mår bra vad ni än har för er denna dag. Tack än en gång för alla fina hälsningar, de värmer mitt hjärta.

Stor Varm Kram

Jessica

15 kommentarer:

Lotta Zetterling sa...

Vilka underbara kransar och fina dörrar du har!! Jag har inte heller fått förståelse för mina gamla skåp jag har som knappt går att stänga och är sneda och vinda. Men jag älskar dom och skulle aldrig vilja byta ut dom mot nya :)

Tack för dina fina ord inne hos mig, det är alltid lika värmande <3

Ha en fin Onsdag!!
Kram Lotta

Johanna Stålros sa...

Så himla snygga kransar!!! Kram Johanna

Vintage House sa...

Hej
Vackra kransar.
Har själv inte gjort någon än men det kommer till jul.....
tack för dina ord ang köket :)
ha en fin onsdag
kram
Sandra

Tove sa...

Fint med kransar!

Vintage sa...

Underbara kransar! ha en underbar dag Kram susanne

Sanna sa...

Mycket mycket mycket fint.

Precis som du älskar jag kransar och dörrar. Precis som din far undrade min pappa varför jag spar på gamla dörrar! Nu senast varför det var nödvändigt att spara farmor å farfars gamla ytterdörr när det skulle byggas nytt. Man vet ju aldrig när man behöver en dörr;) De är konstverk med historia hävdar jag. Tänk så många som sprungit in och ut genom dörren. Vilken saga. Farmor å farfars dörr är inte något särskilt direkt...men tänk så många gånger jag hoppat över dörrtröskeln:) bara en sådan sak. Jag har en tanke med den...dock måste vi bygga ut lite först.

Jag tror säkert du som är så kreativ med sinne för färg å form kan skapa en alldeles egen unik krans. Man behöver bara lite tid. Inte ha för bråttom. Prova vetja.

Ta hand om dig.
Varma hösthälsningar
Sanna

Anonym sa...

Jätte snygga kransar och dörrarna är läckra...

Kram Birgitta

Ardisia sa...

Vackra kransar! Jag har lite kransbindning på schemat, ska bara ta mig i kragen. Det är inte så svårt, prova gärna!
Ha en bra veckoslut =) KRAM

Ps. så vacker dörr!

Vi i Villa Ville kulla sa...

Mani på kransar,ja vem har inte de?
Dom var verkligen fina enkelt är bäst!
ha en bra kväll...

Kramkram Lotta

Gardenhouse sa...

Vad kul att du kikade in till mig med ;)
Vilka fina kransar du har, på så fina dörrar, jag gillar dörrar med nya användnings områden.
Kul att se att fler än jag har släpat in dörrar, för Peppson som ibland tycker att jag är helt galen...
Kram Sussi

Mariette sa...

Kransar gör en glad, köpta eler egentillverkade!

Och visst är det fint med lite extra dörrar! Det tycker jag också!

Kram Mariette

Änglarum sa...

Hej! bara älskar dina bilder o alla rustika ting! visade min jobbar kompis just din blogg när vi jobbade helg! Gissa om hon höll med mig ;) tror hon gick hem o fortsatte kika runt hos dig ;) varm höst kram Jessica

Anette sa...

Hejsan vännen
Ville bara in o önska dej en fin dag o visa att jag lever.
Fina kransar :)
Ha de så fint.
Kramen Anette

Skogslyckan sa...

Här är en som tittar in och helt urusel på att göra kransar, bara så du vet...:-)
Får njuta av dem på bloggarna istället. Mjuk pepparkaka och morotskaka luktar ljuvligt i hela huset när man bakar. Ha en fin kväll!
Kram Pia

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Halloj gumman .
Ja din ljuvliga mjuka pepparkaka e de inge fel på.
Ja å kransar har du "en del",jag fick ju ett par för många år sen av dig de e är troget kvar.
Ha en underbar helg,å njut av underbara fredag!!!
Kramiz din toya