måndag 24 februari 2014

Energi av färg.

Måndag igen...


... ny vecka nya möjligheter, det uttrycket använder man ganska ofta och visst menar man det för det är ju så... men idag så känner jag nog mest att f...n va helgen va kort... igen... : ) men nästa kommer ju snart, jag får försöka ta vara på den färska veckan på bästa sätt tills dess!


Starka färger är väl härligt!
Jag tycker att jag får energi av färg, att jag blir glad och känner mig uppåt liksom, än om allt bara är grått o trist.


Blommor är ju en grej, ett fång med vackra tulpaner, ranunkler eller rosor... Åhh va härligt, eller till sommaren, en hink full med alla sorters olika ängsblommor.

Men det behöver inte vara blommor, jag gick runt i köket och kände att jag faktiskt blev glad över fatet med olika lökar och deras fina färger. 
Ingefäran är väl inte så vacker kanske men bredvid de solgula citronerna så varför inte : ))


Eller som det här lilla trädet, rosmarin på stam... (59 kr på Lidl, inte klokt va billigt) så vackert och doftar ljuvligt, det har inte riktigt hittat sin plats i köket ännu, i väntan på en ny kruka så bara står den där i ett hörn på köksön och förgyller min tillvaro : ))


Men dessa färger är väl ändå de underbaraste.... Klarblå himmel och ett äppelträd i full blom : ))
Det här är vårt äldsta äppelträd, det är så vackert och får alltid massvis med blom och frukt, den här bilden tog jag i maj förra året.... Snart går vi in i mars, sen dröjer inte april och sen kommer ju maj : )) våren är inte långt borta helt enkelt.

Lite färgenergi från mig till er!

Ha en härlig "första dag på denna veckan dag"

Varm kram 
Jessica 

19 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Underbara bilder, ha en fin start på veckan kram Diana

Gamla Posthuset sa...

Ljuvliga bilder!

Ha en fin måndag!
Kram
Ina

Black Iris sa...

Verkligen härliga bilder.. Dina fat blir jag sugen på..

Viola sa...

Visst är det härligt med färger som piggar upp, citron och färska örter är just nu mina favoriter, ha en bra start på veckan, kram

Gunillasljusglimtar sa...

Ja underbara bilder du visar,så enkelt men ändå så fint!
Såå kul att du är tillbaka o bloggar tycker jag! Kram på dej ♥ Gunilla

Home2tiny sa...

Härligt med färgklickar det behövs för att pigga upp. Äntligen visar sig solen lite o jisses så mycket piggare man blir, det behövs efter en låååång vinter. Kramisar Tina

susanne sa...

Det är fint med rödlök i köket -men vackraste bilden var så klart äppelblom!/Susanne

Unknown sa...

Jag håller med dig på alla punkter. Helgen är för kort, men nästa kommer ju snart för veckan går också fort.
Färger i massor blir man glad av och det behöver man. Ger energi och glädje.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Helenas enkla vardag sa...

Tycker det är så fint med färgklickar från grönsaker och frukt. Jag behöver en massa energi, vet inte hur jag ska få det. Hoppas sol värme och ljus kan göra nytta.
Kram Helena

Annika sa...

Så härliga bilder. Och visst blir det lite annat med grönsaker och frukter. De har liksom lite klarare färger...fint är det iaf. Ha en fin måndag. Kram Annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lök är både fint och gott, lyser upp lika bra som blommor. Och på lördag är det mars, hoppas vi får en solig fin helg.
Kramar
AnnaMaria

Vitae stilo sa...

Ja nu skulle verkligen våren behöva komma så man får fylla på med lite energi...

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

Mittgodastefinaste sa...

Jag tycker både veckorna och helgerna går vansinnigt fort! men det är väl så när man har roligt!

Önskar dig en fin ny vecka!

Kram Jenny

Prinsessorna på Bellevue sa...

Har också fyndat på Lidl!!! Tokbilligt och det är såå snyggt med lite lökar och grejer i köket, det piggar upp!

Kram
Petronella

Änglarum sa...

Hej fina du! Så fina bilder riktigt läskande.. Lilla trädet var för gulligt!. Ja visst går helgerna alldeles för fort, var tredje helg är det jobb för mig! Tur i af det inte är varannan ! Må så gott o ha en fin vecka kram Jessica

Hannis sa...

Jag älskar doften av rosmarin!
En sån skulle jag vilja ha=))

Kramen och fin fortsatt dag//Hannis

Liw /finalyan sa...

Jag brukar också räkna ner så, då känns allt så nära :)

kram

Hanna sa...

Ha en bra kväll
Hanna

HWIT BLOGG sa...

Jamen helgerna bara försvinner...helt plötsligt är det seg måndagmorgon igen och en lååång vecka väntar! Nåja, visst blir man glad av lite färg och med gula citroner i en skål kan man ju inte hänga läpp! Härligt!
Önskar dig en finfin vecka...
Kram Titti