fredag 25 mars 2016

Lååååångfredagen....

...och en hel Påskhelg framför oss :)


Det ska verkligen bli härligt, jag tänker njuta av varje ledig stund :)


Våren är på gång och det märks verkligen :) Just nu så regnar det här men det gör inget för det är varmt och så försvinner äntligen den sista snön.



Det är ganska grått och trist ute och just därför tänkte jag visa färgkavalkaden i mitt kök just nu :)
Frukt, grönsaker och lök är inte bara gott att äta utan även härligt att se på, eller hur :)


Dags att plantera om mina små paprikaplantor tror jag bestämt :) Jag vet inte vad jag tänkte på när jag planterade fröna i den här lilla krukan... jag borde ju ha lärt mig, jag gjorde precis samma sak förra året... en alldeles för liten kruka... Jag kanske har lärt mig till nästa år :)


Jag hade tänkt plantera avokadokärnor under helgen, jag läste i en tidning under veckan att det är ganska enkelt bara man har lite tålamod, de tar tydligen tid på sig. 
En annan sak var att man måste plantera mer än en kärna i samma kruka annars så kommer det aldrig att ge frukt... Som med människor, det är betydligt svårare att fortplanta sig på egen hand än om man ha sällskap :)


Har börjat lite smått med maten inför morgondagens Påskbord :) Det blir plockmat alá påsk och lite annat smått och gott och sen en chokladig efterrätt (såååklart) :)



Vi kommer vara hemma hela påskhelgen förutom en liten avstickare med fotboll till höger och vänster.
Emil kom hem igår kväll till allas lycka och kommer stanna hemma tills på söndag.
Hela familjen samlad, njuta av god mat och dryck tillsammans, långledigt....... 
Kan liksom inte bli bättre just nu :)

Glad Påsk & Varm kram till er!
Jessica 

25 kommentarer:

Villa Ell sa...

Ååååå jag älskar detta med påsken att bara få vara, strosa runt i myskläder! Fast idag fick jag byta om ;-) svärföräldrarna och min mormor å morfar var här
På påsklunch idag...
Jag har också planerat avokado fast tyvärr en i varje kruka, kanske de kan få någon samhörighet o växa upp i krukor jämte varann hehe
Njut av påsken och tiden tillsammans <3
Kram på vännen
Sandra

House and Garden by Bia sa...

Här har solen skinit hela dagen ;))...men jag har inte varit ute så mycket, vi har planerat lite för morgondagens bjudning , jag har dukat klart och förberett lite i matväg ;))
Ha en fin Påsk helg !!
Kraaam bia

Erikslundsliv sa...

Så mycket grönt, gott och fräscht du har i ditt kök!
Ingen vår här i Lappland där jag firar påsk i år, våren får starta när jag kommer hem igen efter påsk. Just nu är det skoteråkning och vildmarksliv som gäller för mig.
Ha det fint resten av påsken!
Kram, Ann

vitadrömmarobusigabarn sa...

Varm stor kram
och en fin påsk till er!

Mittgodastefinaste sa...

Tittar in och önskar dig en underbar påskhelg!

Kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin påskkärring, och mycket
gott att äta. Hoppas vi får lite bättre
väder idag också.
Och vill du ha gris så beställ nu, tror hon
har lite kö. Men om du skriver att du vill
ha den i maj går det säkert bra. Finns beige
som Hugos och ljusrosa. Hugo har den stora,
kostar 350:- och den lite mindre 200:-
Jättefin present till en liten tjej
Glad påsk Jessica och kramar/AM

Anna Stenberg sa...

Påsken är så himla skön! Det är bara vädret som kunde vara lite roligare. Vi har grått och kyligt i Karlsborgs precis som ni! Men det kanske vänder lite idag. Efter dina härliga bilder blev jag också sugen på att dra igång matlagningen inför lunchen! Ha en fortsatt fin helg och ledighet! Kram Anna

Ekenäsliv sa...

Så härliga bilder!
Här njuts det med och idag skiner sooolen :)
Hoppad den gör det hos dig med =)
Ha en fin Påskhelg!
Kram Anna

MirandaMaräng sa...

Härligt med påsken. . . men tur att långfredagen inte är så låååång & tråkig som när man var barn
och allt dessutom var stängt!! Nu är det ju som en helt vanlig ledig dag! :-)
Härliga bilder du visar!
Hoppas solen visar sig hos dig som den gör här just nu och våren har kommit!
Önskar dig en mysig & skön påskhelg vännen!
Stor Kram/Miranda

Home2tiny sa...

Låter som en alldeles underbar påsk, att bara ta det lugnt, umgås med familjen och äta en förfärligt massa gott. Hoppas såklart att vi alla få lite sol på nästippen och kanske till och med kan ta en fika utomhus det hade varit helt underbart. Önskar dig en riktigt Glad Påsk vännen. Kramisar Tina

Gunillasljusglimtar sa...

Tack finaste Jessica FÖR din kommentar ..Såå ledsamt med din mamma o förstår med den sjukdomen att hon 'lämnat' dr för länge sen...Såå tragiskt för er❤ Hoppas er påskhelg blir fin,själv jobbar jag två dygn av fyra:) kram❤

Cat sa...

Så härligt med långledighet och kunna tillbringa mer tid med nära och kära.
Ha en riktigt fin fortsättning på påskhelgen. Kram, Catarina

Amanda Jona [SPONTAN] sa...

Så fina bilder! :)

Anonym sa...

Härligt med lite färg!
Bra tips med två avokadokärnor i en kruka, tack!
Ha en fortsatt trevlig helg!

Rosa i huset i vitt sa...

fina bilder
kram Rosa

Helena sa...

Underbar känsla med ledigheten, god mat och förhoppningsvis sol. Tack för tipset om avokadokärnorna. Fin fortsättning på påskhelgen. Kram

Annes vita rum sa...

Visst är det speciellt med påsken! Våren är på gång och en lång helg att bara vara och umgås och äta massa onyttigt:)
Hoppas helgen varit jättebra!
Sant det där med avocado kärnan.det tar tid , men så småningom blir det ett riktigt fint träd av den! lycka till!
kramiz

Maria - Wikers Liv sa...

Låter helt fantastiskt!
Här har vi också haft en skön påskhelg!
Kram fina du!
/Maria

TantGlad sa...

Härliga fina påskbilder, och jag tror säkert din påsk har varit jättefin och bra på alla sätt och vis.

Nu kör vi ny vecka.
Varm kram till dig

Anonym sa...

Härliga bilder, tänk vad frukt och grönt piggar upp... inte bara när man äter dem utan även att se på.
Kram Birgitta

Hannis sa...

Påsken är en favorithelg=)) Den gick snabbt bara!

Härlig färgkavalkad. Både frukt och grönsaker behövs nu.
Känner att jag behöver gå tillbaka till lite nyttigare mat...

Hoppas att din helg var fin och fylld av sånt du tycker om.
Kram Hannis

Bakom dörr nr. 11 sa...

Hoppas du har haft en bra påsk.
Älskar påsken, inga måsten eller krav, bara slappa och
hitta på roligheter :)
Fin kväll till dig
Kram Pia

Jenny sa...

Hej Jessica!
Det låter som du haft en riktigt skön påskhelg:)

Kram Jenny

Marie maräng sa...

Hoppas er påskhelg blev härlig tillsammans!

Det visste jag inte om avokadon, tack för infon :)

Ha de gott!
Kram Marie

Browneyedgirl sa...

Hej vännen <3 Så härligt med ledigt :) Och barnen har påsklov, det är det bästa jag vet när man får ha dom hemma om dagarna.
Kikar in för att ge dig en fredags kram, njut av dagen